Digitale schermen als promotie gebruiken in winkel

Er komen steeds meer berichten op het nieuws voorbij van winkelketens die het niet hebben gered.

De economie is wat dat betreft flink aan het veranderen, mensen kopen steeds meer online. Dat online kopen heeft natuurlijk diverse voordelen voor de consument. Het grootste voordeel is natuurlijk het gemak waarmee dit gedaan kan worden.

Toch zijn fysieke winkels ook nog steeds populair, zeker in bepaalde markten zoals kleding en elektronica. Deze winkels hebben dus een uitdaging voor zich liggen, om zoveel mogelijk mensen naar de winkel te krijgen. En natuurlijk om de mensen in de winkel zoveel mogelijk te laten kopen.

Digitaal scherm (digital signage)

Winkels gaan er nu ook voor kiezen om wat extra aandacht op bepaalde producten te vestigen door schermen in de winkel te plaatsen. Als iemand door de winkel heen loopt, kan zo de focus op bepaalde producten gevestigd worden wat extra verkopen kan opleveren.

Dit wordt ook wel digital signage genoemd, meer daarover leest u op: http://thisplays2.com/digital-signage/

Het grote voordeel van digitale schermen is dat de content die hierop getoond wordt eenvoudig gewisseld kan worden. Zo kunnen aanbiedingen snel worden aangepast en kan er snel worden geschakeld. Op deze manier wordt winkelen een interactieve ervaring, wat het voor consumenten aantrekkelijker maakt om toch weer eens te gaan winkelen bij een fysieke winkel, in plaats van online te shoppen.

Bekijk ook deze video met meer over ThisPlays2, een installateur voor dergelijke digital signage schermen: